Sport i rekreacja

Blog dla aktywnych, chcących się ruszać i zdrowo spędzać czas w mieście i poza nim. Poznaj porady o odżywianiu się i ćwiczeniach oraz odzieży sportowej


Styczeń 16, 2018

Jak przerobić rower na elektryczny?

Rowery elektryczne robią się coraz bardziej popularne z uwagi na wiele nowych możliwości, jakie dają. Niestety w dalszym ciągu, choć ich cena stopniowo maleje, to na zakup nowego roweru elektrycznego niewielu może sobie pozwolić, gdyż kupując taki sprzęt trzeba liczyć się z kosztem kilku tysięcy zł. Jednak powstała pewna alternatywna, która pozwala przerobić swój własny, tradycyjny rower na elektryczny. Oto poradnik, który opisuje proces przeróbki roweru na elektryczny.

Zestawy do konwersji roweru elektrycznego

Jeżeli możemy zapomnieć o zakupie roweru elektrycznego z powodu kosztów, to to rozwiązanie może być dla Was. Za znacznie mniejsze pieniądze rzędu 2,5 – 3,5 tys. złotych można nabyć markowe zestawy, które pozwolą przerobić swój rower (miejski, trekingowy, górski) na elektryczny. Zestaw taki można dopasować do każdego roweru, a montaż systemu nie powinna sprawić trudności przeciętnemu użytkownikowi roweru, który potrafi sam wymienić koło, czy inne podzespoły.

zestaw do konwersji roweru na elektryczny

Pełny zestaw do konwersji roweru na elektryczny – 500W – fot. energy-bike.pl.

Montaż zestawu konwersji e-bike

Zestaw do konwersji roweru to kilka elementów, które trzeba zainstalować w rowerze zgodnie z dostarczoną instrukcją. Sam zobacz jakie jest to proste:

  1. Montaż wyświetlacza (panelu sterowania) – rozpoczynamy przeróbkę roweru od montażu wyświetlacza do kierownicy. Specjalne uchwyty z podkładkami umożliwią stabilne przykręcenie wyświetlacza do każdej kierownicy, dlatego nie trzeba się martwić ewentualną wymiana kierownicy.
  2.  Montaż manetki „gazu” – manetkę montujemy przy klamce hamulca. W tym celu należy zdjąć gumową rączkę kierownicy i zamontować manetkę przy klamce. Prawdopodobnie będzie trzeba ją nieco przesunąć do środka kierownicy, tak aby gumowy chwyt cały z powrotem wsunął się na koniec kierownicy.
  3. Montaż sensora – systemu musi wiedzieć, kiedy pedałujesz, dlatego konieczne jest zamontowanie sensora. Operacja będzie wymagać demontażu mechanizmu korbowego. W suport trzeba wsunąć pierścień z magnesem i sensorem.
  4. Montaż silnika – montaż silnika polega na wymianie koła w rowerze. W zależności od zestawu wymieniamy koło przednie, lub koło tylne.
  5. Montaż baterii – akumulator przytwierdzamy do ramy lub do bagażnika roweru.
  6. Montaż sterownika – torbę ze sterownikiem można przymocować do ramy roweru. Do sterownika pociągnięte zostanie okablowanie z wyświetlacza i akumulatora.

Jeśli nie jesteśmy w stanie zrobić tego samemu, dowolny serwis rowerowy powinien wykonać dla nas taką usługę. Niemniej, wystarczy dzień wolnego, spokojna lektura instrukcji obsługi i bez problemu można sobie samemu taki rower przebudować.

rower elektryczny

Górski rower elektryczny.